Friday 17 October 2014

Kaki , teruskan langkahmu



Masih tak pasti kemana langkah lepas ni . 

 Yang pasti , aku tak boleh terus ada di takuk yang sama .

 Tak mudah untuk melangkah  . 

Bila aku pandang depan dan tengok kau sudah pun berlari .

 Tapi .

 Macam mana susah pun . Aku kena terus melangkah . 

Sebab terus berdiri sendiri macam ni , makan hati makan diri .

Doa aku untuk kau tak pernah padam  .

Walau , 

Walau ,

Kau . Aku . Kisah kita kian berubah . 

Ingat ! Dalam dunia ni kita takkan 

dijumpakan dengan orang yang kita telah jumpa

Di masa lalu . 

Sebab , 

Allah nak bagi pengajaran pada kita dengan orang yang berbeza ,

Karakter yang berbeza . Jadi , Once kau dah jumpa yang boleh 

Terima baik buruk kau . Dari A-Z . Kenapa kau mesti toleh ke 

belakang dan samakan dia dengan orang-orang di masa lalu kau .


MOVE ON . DONT CREATE THE SAME CHARACTER . PEOPLE CHANGE . DONT JUDGE TOO FAST . 

No comments:

Post a Comment