Friday 20 June 2014

K.




Everything , anything semua kena senyap sekarang . Tak perlu  dibagitahu orang . Apa yang kita buat better diri sendiri dan Allah je yang tahu . Hidup ni sakit macam mana pun hati tu bila Allah kata kau boleh hadapi , bolehlah tu walaupun ada masa kau jatuh , rebah sampai terduduk tak terkata kesakitannya . Boleh jadi sampai perangai kau berubah . Dari kau yang dulu jadi someone yang lain . Itu perkara biasa . Yup betul , perkara biasa bagi orang yang dah banyak kali rasa sampai dia dah lali . Macam aku mungkin ~ Hmm tapi bila kali pertama kita rasa sakit tu , memang susah dan peritlah untuk kita telan , tapi macam mana pun lama-lama nanti "In sha Allah" kau boleh handle .



Dalam hidup kan ~ semuanya pasti didahului dengan kesusahan dulu baru kesenangan . Apa yang pasti masing-masing ada rezeki masing-masing . Allah itu maha adil .
Aku pun manusia ada segalanya ada hadnya  . Bila dah tak boleh sabar tu cuba jugak kawal . Tapi bila sakit dah tak boleh tahan , air mata yang berkata-kata , sampai satu tahap aku betul-betul tak boleh tahan dah tak boleh beralah .. Aku diam . Mungkin dalam diam aku ada yang memahami .
Macam aku bila ada masalah , bila sakit , bila perlukan seseorang , apa yang aku buat ialah duduk dalam bilik dan diam seribu bahasa .


Bila sakit pun dah terdesak baru nak bagitahu papa . Pergi KPJ Rawang tadi , buat check up . Since masuk tarik tali rabu lepas , badan ni sakit sangat terutama part pinggang . Hari Khamis nanti final day , lah . Bila buat check up doktor kata jangan masuk . Tapi .... ah takpalah no ones care .


Adakala air mata yang menemani . Aku tak rapat dengan family aku , jujur aku tak pernah menceritakan apa-apa tentang diri aku pada mereka . Kawan ? Susah nak percaya sekarang ni , rambut sama warna hati lain-lain . Dia ? Entahlah . Busy mungkin tak nak kacau . Takpa dia pun nak SPM . Deqya ? Hmmm busy dengan pakwa baru dia , susah betul nak call sekarang ni , bila OTP pun sibuk type message dekat orang lain . Jadi , aku ada siapa je ? Hanya Allah yang mengetahui segala-galanya .



Hanya menangis tanpa suara .....

No comments:

Post a Comment